مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 02:052020-10-30فرهنگي

هفتانه کتاب- 118| آشنا شدن با فضای اصفهان قدیم در زمان شاه عباس دوم


شاید خواندن تاریخ برای عده ای دشوار باشد یا خواندن آن در ذهن همه کس نماند اما خواندن داستان تاریخی با تصویرسازی و توصیف فضا ضمن هیجانی کردن ماجرا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کتاب دلاوران عالی قاپو  اثر بهزاد دانشگر نویسنده اصفهانی است که یک داستان تاریخی را در فضای اصفهان قدیم با فرهنگ، معماری، فضای اجتماعی آن روزگاران نشان می دهد.

شاید خواندن تاریخ برای عده ای دشوار باشد یا خواندن آن در ذهن همه کس نماند اما خواندن داستان تاریخی با تصویرسازی و توصیف فضا ضمن هیجانی کردن ماجرا تاریخ را می آموزد.

در کتاب دلاوران عالی قاپو، سلیم مامور مخفی شاه عباس دوم است که قصد خنثی سازی توطئه ای علیه شاه را دارد؛ در ادامه بخشی از کتاب را می خوانیم.

    برای من مسابقات سلطنتی قهرمان قهرمانان مهم بود که توسط شاه برگزار می شد، از پانزدهم اسفند شروع می شد و معمولاً ده روزی طول می کشید؛ همه ورزشکاران و پهلوانان از همه جای ایران می آمدند؛ مشهد، قزوین و .

سال های قبل یادم هست که یک گروه پنج یا شش نفره هم از کاشان می رفتند و من چقدر آرزو داشتم که یک روز در این مسابقات شرکت کنم و به شیرین نشان بدهم، هیچ کس در شمشیرزنی حریفم نمی شود.

 حالا اما شیرین نبود و من نام مرا نامم را جزو مسابقه دهندگان نوشته بودم نه به خاطر شیرین بلکه بخاطر شاه عباس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتانه کتاب- 118| آشنا شدن با فضای اصفهان قدیم در زمان شاه عباس دوم

هفتانه کتاب- 118| آشنا شدن با فضای اصفهان قدیم در زمان شاه عباس دوم